maanantai 15. joulukuuta 2014

Uuniomenahillo

Ei voi muuta sanoa, aivan ihanaa ellei täydellistä <3
Mun ensimmäinen itsetehty hillo. Super ihanaa ja super helppoa tehdä!


Uuniomenahillo

2 osaa Omenoita
1 osa Hillosokeria
Mausteita
(esim. tähtianis, muskottipähkinä, kaneli, neilikka, sitruunanmehu)

1. Pese omenat huolellisesti, poista siemenkodat ja lohko omenat.
2. Lisää omenat, hillosokeri ja mausteet uunivuokaan ja sekoita huolellisesti.
3. Anna omenoiden pehmetä ja sokerin karamellisoitua 150 asteisessa uunissa n.1,5 h.
4. Sekoita seosta pari kertaa paistumisen aikana.
5. Jos käytit kokonaisia mausteita poista ne ja soseuta sauvasekoittimella tasaiseksi ja lisää hillo puhtaisiin purkkeihin kuumana.
-Anna jäähtyä hetken aikaa ennen kun siirrät hillot kylmään..
HERKULLISIA HETKIÄ!

Itse kiinnostuin kokeilemaan koska haluan vaihteeksi antaa eräille ihmisille joululahjaksi jotain itsetehtyä. Makuraati ratkaisi, että hillo todellakin oli lahjaksi kelpaavaa. :D 
Omena hilloa voi käyttää vaikkapa kakkujen täytteenä, ohukaisten tai pannarin välissä,
pikkuleipien täytteenä ja jäätelön kanssa nautittavaksi.


Kotona meillä äiti valmistaa edelleen itse mansikka- sekä puolukkahillot. Mun innostus leipomiseen on lähtenyt varmasti pitkälti äidiltä, meillä kun oltiin veljen kanssa pieniä, niin äiti leipoi kaiken aina itse, lukuun ottamatta pikkuleipiä, mutta kaiken syntymäpäivistä päiväkahville. Siitä olen hirmu ylpeä! Mulla on monta asiaa miksi olen niin ylpeä kun olen syntynyt juuri tähän perheeseen, mutta erityisesti se, että meillä kotona on saanut nauttia kotona tehdyistä ruuista ja herkuista.
Lapsena "autoin" mielelläni äitiä leipomisessa, olihan se jonkun puhdistettava taikinaiset kulhot ja ottimet! ;) Mutta myös kakkujen koristelua saatiin harrastaa paljonkin. :) 
Tämän pienen tiivistelmän "mistä se innostus sitten lähti" jälkeen haluan vielä sanoa, että
on mulla vaan 
SUPER ÄITI! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti